۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۳

‌معاون وزیر میراث‌فرهنگی خبر داد؛

راه‌اندازی تله‌کابین در ۲ شهر خوزستان

راه‌اندازی تله‌کابین در ۲ شهر خوزستان

اهواز- معاون وزیر میراث‌فرهنگی از راه‌اندازی تله‌کابین در مناطق گردشگری شهرستان‌های ایذه و باغملک در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی عصر امروز دوشنبه ضمن سفر به استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام محرم و به تبع آن اربعین حسینی، به‌منظور سامان‌دهی هرچه بهتر زائران در مرزهای خوزستان، نشستی را با حضور «محمد خانچی» معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار و در این جلسه وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و راه‌کارهای تقویت آن‌ها را مرور کردیم.

وی با اشاره به بررسی مشکلات خوزستان در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: وفاق خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی وجود دارد که می‌طلبد ما در حوزه زیرساختی با توجه به ظرفیت‌های موجود اقدامات سازنده‌ای را در این حوزه‌های سه‌گانه ترتیب دهیم.

واحدی افزود: حوزه میراث‌فرهنگی، خوزستان دارای قابلیت‌‎های ویژه‌ای از جمله وجود ۹ پایگاه میراث‌جهانی و ملی است که استان را از این حیث با اختلاف زیادی نسبت به استان‌های دیگر در رده نخست قرار داده است؛ از این‌رو، جاذبه‌های تاریخی و میراثی این استان باید تقویت، مرمت و شناسانده شوند.

وی از تعریف چند طرح خاص در خوزستان خبر داد و افزود: در راستای توسعه فضاهای گردشگری در استان، راه‌اندازی تله‌کابین در ایذه و باغملک را در دستورکار قرار داده‌ایم که به زودی مجوز آن را صادر خواهیم کرد.

واحدی با اشاره به حوزه صنایع‌دستی خوزستان گفت: با توجه به تنوع اقوام در استان، جاذبه‌های ویژه‌ای در این حوزه داریم اما موضوعی که باید روی آن در استان تمرکز کنیم، بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‌دستی است.

معاون امور استان‌ها، حقوقی و مجلس وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: قطعاً ما در وزارتخانه اعتبار موردنیاز برای بسته‌بندی، بازاریابی و فروش را در اختیار صنعتگران خوزستان قرار خواهیم داد.

کد خبر 5833205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حبیب IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      71 3
      هر وقت مترو و طرحهایی که واسه یه عده فقط جنبه ثروت اندوزی از قراردادهای صوری راه اندازی شدن اونوقت بیان طرح جدید پیشنهاد بدن بجای مترو اگر تراموا راه اندازی میشد هم هزینه کمتری صرف میشد هم زودتر بهره برداری شده بود متاسفانه اهواز شده یه راه پر کردن جیبهای یه عده
      • ناشناس IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
        41 3
        حرف دلم زدی ایول ...
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      20 1
      با سلام و خسته‌ نباشید. لطفا نسبت به تونل ایذه به دشت سوسن گزارش تهيه کنید که شاید فرجی بشه .چون واقعا مشکله مسیری که می‌شود با ربع ساعت رفت یک ساعت به طول می انجامد.
    • علی‌ پای‌برجای IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      4 2
      انشاءالله‌ مردم‌ این‌ مناطق‌ بتوانند‌ پس‌از‌ نصب‌ این‌ تله‌‌ کابین‌ ‌،کشاورزی‌ دیمی‌ و‌ آبی‌‌ پر‌ رونقی‌ بواسطه‌ این‌ پروژه‌ مهم‌ داشته‌ باشند
    • شکیبا AT ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      4 1
      بشنو ولی باور نکن
    • احمدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      3 2
      احداث دو تله‌کابین در یک منطقه توجیه اقتصادی نداره